Fibromassage/massage bij chronische pijnklachten.

Iedereen heeft wel eens pijn ervaren.
Pijn is een onderdeel van het verdedigings mechanisme van het lichaam.
Pijn is een belangrijke aanleiding voor mensen om naar een arts toe te gaan.
Toch kan pijn, om wat voor reden kan ook, blijven voortduren.

Mensen met chronische pijnklachten weten als geen ander hoeveel invloed dit
kan hebben op je leven. Je zou kunnen denken aan b.v, reuma, artrose, fibromyalgie, kanker, hoofdpijn of rugpijn.
Er zijn heel veel ziektes op te noemen die pijn veroorzaken.

Pijn kan er ook de oorzaak van zijn dat iemand zich niet meer goed kan ontspannen.
En ontspannen is juist zo goed. Massage is gezond vanwege de activering van de bloedsomloop, de ondersteuning van
de lymfestroom, die zorgt voor een optimale afvoer van afvalstoffen. En heeft dus een verlichtend effect bij pijn.
Massage werkt helend, omdat o.a. het hormoon oxytocine toeneemt. Dit hormoon wordt ook wel het "knuffelhormoon"genoemd, en stimuleert een vredig en rustig gevoel.

Speciaal voor mensen met chronische pijnklachten, heb ik zelf een aantal ontspannende en zeer effectieve massages ontwikkelt. De massages zijn vooral gericht op ontspanning en het zachtjes rekken van de spieren.
Uiteraard wordt elke massage individueel afgestemd. Wat namelijk voor de één prettig is, kan voor de ander juist onprettig zijn. Als iemand voor de eerste keer komt, is er voorafgaand aan de massage een kort intake gesprek.

Ook is het mogelijk om na de massage 10/15 minuten gebruik te maken van een infraroodlamp.
De warmte van de Infraroodlamp zorgt voor verlichting van pijn in de spieren en gewrichten.
Mensen met reumatische klachten, zoals bv fibromyalgie hebben hier zeker baat bij.

De massage duurt ongeveer 50 min. Na afloop is er ruim voldoende tijd om even na te praten. De kosten zijn €45,-
Als je gebruik wilt maken van de infraroodlamp zijn de kosten €55,- en duurt de totale behandeling anderhalf uur.